lifestyle·random

Irritaties als kassamedewerker

Ik werk al ongeveer 5 maanden in een supermarkt, namelijk de Dirk. Ik begin het steeds leuker te vinden om er te werken. Maar soms, heel soms, dan begin ik me toch echt te irriteren. Ik ben vandaag 6 dingen voor jullie op een rijtje gezet. Ben je benieuwd? lees dan verderr >>

1. De- muntjes- betaler- klant
Oke, ik snap dat je met muntjes betaald tot de 10 euro. En dan heb ik het over 2 euro of 1 euro muntjes. Maar echt hoor, ik had een keer een klant die ongeveer 7 euro af kwam rekenen met 5 centjes? WAAROM! STOP IT! Je ziet de klanten achter hem ongeduldiger worden, en je kan er niks aan doen want deze klant heeft besloten om met FREAKING 5 centjes te betalen! UGH, zo vervelend! of mensen die gewoon een bedrag van 10 euro met 20 centjes en afrekenen ik kan het echtt niet hendelen!

2. Omroepen
Als iemand een product bij je komt afhalen en er geen barcode opstaat moet je omroepen. ‘Afdeling winkel kassa 1 alstublieft!’ En er komt echt bijna niemand iemand! Zo irritant want de klant staat te wachten, en je weet dat er niemand aankomt. ‘Sorry mevrouw, kunt u het misschien zelf pakken als u het niet erg vind?’

3. Teamleiders
Ligt er natuurlijk aan waar je werkt, en nu heb ik er eigenlijk ook geen moeite mee. MAAR toen ik net kwam werken, echt mijn teamleiders waren zo minachtend. Ze lieten je duidelijk merken dat ze boven je stonden.

4. Eind- van- mijn- boodschappen- balkje
Ik weet niet precies hoe dit heet, maar aan het eind van je boodschappen moet je een bordje plaatsen. Sommige klanten die doen dit niet. En vervolgens worden ze boos als je de boodschappen van de ander erbij scant. Sorry hoor dat ik niet kon ruiken dat hier uw boodschappen stoppen?

5. Geen- genoeg- geld- klant
Oke, stel je voor je bent een klant en je hebt 30 euro mee. Je doet je boodschappen en je ziet dat ik over de 30 euro ga. Dan zeg je toch gewoon van hey sorry ik heb maar 30 euro mee de rest hoef je niet te scannen. Toch? Nou blijkbaar denkt niet iedereen hetzelfde. Ze laten je alles scannen. En zeggen vervolgens van hey ik heb maar 30 euro. Wil je dit dat en die weghalen. Echt?! Meen je dit? En natuurlijk mag ik gaan uitzoeken in m’n scherm wat er allemaal weg moet.

6. Ik- zet- even- snel- geld- over- klant
Deze klant beseft zich niet dat hij/ zij een hele rij tijd heeft om geld over te maken. Nee, deze persoon moet perse zijn geld pas overmaken naar zijn bankrekening als ik zeg ‘dat wordt dan 29 euro en 25 cent’. ZO VERVELEND!

Dit was dan mijn klaagmomentje als kassameisje. Er zijn natuurlijk ook veel voordelen aan het werken achter de kassa. Zoals het salaris, het salaris en het sala-…
Oke goed dit was het dan echt!
LOTSS OF LOVEE,
x Wika

Plaats een reactie